top of page

הסודות של קנבה - עיצוב שמקדם את ועד השכונה

עודכן: 24 ביולי 2023

עבודת הועדים לא מסתיימת בעשייה - אלא גם בדרך שבה מתקשרים את הפעילות החוצה. לכן, במפגש הזום החודשי שלנו, דיברנו על עיצוב. למדנו מושגים בסיסיים בגרפיקה ונחשפנו לכלים שונים שיש לקנבה להציע לוועדי שכונות כדי ליצור פרסומים מצוינים.


בסוף המאמר ישנו וידאו לצפיה בהדרכה מקוונת



הקמנו ועד, אנחנו מבצעים פעילות - אבל איך נתקשר אותה נכון? בחודש שעבר למדנו על תקשורת מקומית והדרכים לקדם את הפעילות שלנו בעזרתה, והחודש בחרנו להתמקד בתקשורת הבסיסית שלנו עם התושבותו התושבים: עיצובי הפרסום שלנו.


האופן שבו ההזמנות לאירועים שלנו ופרסומי הצלחה (פלאיירים, פוסטים ותמונות בוואטסאפ) יתרום גם לתפיסה של תושבי התושבות השכונה ביחס לועד שלנו. עיצובים טובים ישדרו מקצועיות, הצלחה וימתגו אותנו כועד טוב. לעומת זאת, עיצוב רע עלול להרחיק תושבים מהפעילות שלנו.


בזום החודשי דיברנו על השאלות שנשאל את עצמנו לפני שנתחיל לעצב, למדנו על שלושה עקרונות עיצוביים, למדנו איך ליצור קבוצת עבודה בקנבה שתאפשר לכל חברי וחברות הועד ליצור עיצובים דומים זה לזה וגילינו מספר כלים מתקדמים מבוססי AI שיקלו עלינו מאוד.


שימו לב כי חלק מהכלים שמוצעים כאן הינם בתשלום, בהתאם לדרישות האתר.


איך ניגשים לעיצוב?

חלק ראשון: עוד לפני שפתחתי את המחשב

לפני שניגע בעיצוב עצמו, אנחנו נרצה לאפיין בצורה הכי טובה את הצורך העיצובי שלנו. האם מדובר בעיצוב יחיד, או ביצירת מיתוג? במידה ויש לנו מיתוג קיים - האם אנחנו רוצים באירוע הזה לייחד ולייצר משהו אחר?


כמו בכל דבר, מומלץ להתחיל מהלמה. מה המטרה שלנו? לגייס משתתפות? ליידע? שייכנסו לקבוצה? שיתנדבו לפעול? המטרה שלנו תשפיע על איך שנבחר לעצב, וגם על הגודל.

באתר של קנבה יש ממש פירוט של גדלים מומלצים (כאן).


חלק שני: 3 דגשים לעיצוב מוצלח

הירככיה חזותית

שם כולל להרבה חוקים שאפשר ללמוד. היררכיה חזותית מתייחסת לסידור ותעדוף של אלמנטים בתוך עיצוב, מתוך מטרה להנחות את תשומת הלב של הצופים.

למה זה חשוב? זה עוזר להעביר את המסר המיועד ביעילות ומבטיח שהמידע החשוב - יבלוט.


צבע, ניגודיות, מיקום, גודל של חלק אחד ביחס לשני - כל אלו תורמים ליצירה של היררכיה.

אז, מה נרצה לעשות?


מוקד - המידע החשוב ביותר צריך להיות הכי בולט (גודל) והכי מושך את העין (ששאר העיצוב מוביל אליו ולא מסיח ממנו את הדעת).


צבע וניגודיות

צבע וניגודיות ממלאים תפקיד משמעותי בעיצוב שכן הם מעוררים רגשות, מעבירים משמעות ויוצרים השפעה רגשית על הצופים. לכן, נרצה לבחור פלטת צבעים שמתיישרת עם המסר והטון של העיצוב שלנו. צבעים משלימים (צבעים שבגלגל הצבעים נמצאים זה מול זה) לרוב עובדים היטב יחד, אך שימו לב לקריאות ולנגישות שלהם.


ניגודיות, הן בצבע והן בהירות, יכולה לשפר את הקריאה ולמשוך תשומת לב לאלמנטים חשובים (לעזור בהיררכיה!).


כאן תוכלו ללמוד עוד על תיאורית הצבעים. על ההשפעה של צבעים על נגישות הקריאה תוכלו ללמוד במצגת של אוניברסיטת תל אביב, כאן.


טיפוגרפיה

טיפוגרפיה מתייחסת לסגנון, לסידור ולמראה של טקסט. בחירת גופנים מתאימים יכולה להשפיע רבות על המראה והתחושה הכלליים של העיצוב שלנו. בהתאם למטרה שהגדרנו לעיצוב, נבחר גופנים בהתאם.


כלל אצבע טוב הוא להשתמש בלא יותר משתיים או שלוש משפחות גופנים כדי לשמור על עקביות. בנוסף, חשוב לשים לב לגודל הגופן, למרווח השורות וליישור כדי לשפר את הקריאה.


ואיך נתרום להיררכיה? באמצעות משקלי גופנים מודגשים, נטויים או שונים.


באתר של אאא תוכלו למצוא גופנים לשימוש חופשי (ממש כאן).


קבוצת עבודה בקנבה

קבוצת עבודה מאפשרת לנו להוסיף משתמשים שיעבדו יחד איתנו על העיצובים השונים, יקבלו גישה מהירה לפרויקטים שלנו, יוכלו ליצור תיקיות משותפות וגם לקבל גישה מהירה להגדרות עיצוב שנגדיר עבורם.


קבוצת עבודה יכולה להתאים לועד שבו כל אחד או אחת מוציאים עיצובים באופן עצמאי, לפי תחום הפעילות שלהם.


באתר של קנבה תוכלו למצוא הסברים מפורטים על יצירת קבוצה וההגדרות שלה. בנוסף, תוכלו ללמוד על הדרך בה ניתן להגדיר גופנים, לוגו ועוד אלמנטים עיצוביים שיהיו משותפים לכל קבוצת העבודה שלכם (כאן).


כלי AI בקנבה

לאחרונה קנבה הכניסה שלושה כלים מבוססים על בינה מלאכותית שיכולים להקל על העבודה - במיוחד למי שמתקשים עם הטכניקה, או שאין להם עין עיצובית.


שלושת הכלים הם:

  • Magic Write כותבים משפט קצר והמערכת תרחיב את הטקסט לפי הדרישה שלכם

  • Text to Image כותבים משפט קצר, בוחרים סגנון עיצובי והמערכת תיצור תמונה

  • Magic Design באמצעות משפט קצר, המערכת תיצור עיצוב שלם - כולל טקסט, תמונות, אלמנטים וגרפיקה


bottom of page