top of page

בעיית הביטחון האישי בשכונות ברחבי הארץ

עודכן: 10 בספט׳ 2023

פיגוע הירי שהתרחש באזור נחלת בנימין בתל אביב ובו נרצח חן אמיר, סייר של עיריית תל אביב, הציף לפני השטח את סוגיית הביטחון האישי ותחושת הביטחון של התושבים ברחבי הארץ. אזרחים רבים מרגישים כי שכונותיהן השלוות הפכו לשכונות פשע וכי המשטרה לא עושה דבר כדי לטפל בבעיה זו. האזינו לעו"ד מלי טופצ'אשווילי, ראש תחום מדיניות וממשל בתנועה ישראלית בראיון רדיו ל - "התכנית הכלכלית" של גלי צה"ל.














חיזוק תחושת הביטחון האישי במדינה ומניעת יצירתן של שכונות פשע

כבר תקופה ארוכה שתושבים רבים בישראל מרגישים פשע בשכונות וכי הם אחראיים על גורלם. בתקופה האחרונה אפשר לראות עלייה בדיווחים על פיגועים, עבירות פרוטקשן ותחושה כללית של התרופפות המשמעת, החוק והסדר ברחבי המדינה. ברבים מהמקרים האלו, מי שמגיע ראשון לזירת האירוע הם לאו דווקא המשטרה, אלא כוחות הסיור העירוני.


הסיירים מבצעים עבודת קודש ומסכנים את חייהם, אך בהרבה מקרים הם אינם עוברים הכשרות מספקות והסמכויות שיש להן מועטות. למרות הקשיים הרבים שמלווים את עבודתם, אותם סיירים נאלצים פעם אחר פעם לתת את המענה הראשוני בזירות מורכבות ואלימות. לאחר שיחות עם תושבים ואזרחים, שלחנו מכתב לשר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, ובו פירטנו את מכלול הבעיות ואת מכלול התחושות של התושבים עצמם. בנוסף, סקרנו במכתב זה אירועים שונים והשוונו בין כוחות השיטור לכוחות הסיור העירוניים. בסופו של דבר, מטרת המכתב היא הגדלת תקציבים בעבור חיזוק השיטור העירוני בקהילה בשכונות המודעות לפורענות, וכי השר בכבודו ובעצמו יגיע לשטח לפגוש את התושבים המודאגים.

ההודעה נשלחה בהצלחה

עיצוב ובנייה סטודיו רעות טוקר

הרשמה לניוזלטר

רוצים להיות מעודכנים במאבק שלנו לשינוי? הצטרפו לרשימת הקוראים של "תנועה ישראלית". אנחנו שולחים רק מה שרלוונטי ולא יותר מאחת לשבועיים, מתאים?

לוגו לבן.png
  • Instagram
  • Facebook
  • Twitter
bottom of page