top of page

לראשונה באילת - תוכנית הכשרה ליצירת אימפקט חברתי קהילתי לצעירים בעיר

עודכן: 14 באפר׳

הקמת מרכז לצעירים, גיבוש פורום עסקים אילתי והקמת ועדי שכונות לחיזוק השפעת התושבים על תהליכי קבלת החלטות בעיר, הם רק חלק מהמיזמים החברתיים שיזמו 12 צעירים תושבי העיר במסגרת תוכנית אימפקט חברתי ייחודית של תנועה ישראלית.



קורס צעירים באילת - מקדמים את העשייה הציבורית

העיר אילת סובלת במשך שנים ארוכות מהגירה שלילית של תושבים שזולגים לערים במקומות אחרים ברחבי הארץ. רוב המהגרים לערים בעיקר במרכז הארץ הם הצעירים, שמתקשים למצוא בעיר אפיקים להתפתחות אישית ומקצועית. אין פלטפורמות תומכות צעירים באילת ולטענת רבים מהם מי שנשאר בעיר, נגזר עליו לעבוד בתיירות או לפתוח עסק עצמאי. בנוסף העיר אילת רוויה באתגרים ובמשברים אשר במהלך השנים שינו את הפוקוס הכללי כך שיופנה לשרידותה הכלכלי של העיר בלבד.

 

תנועה ישראלית, הפועלת לחיזוק הדמוקרטיה הישראלית כדי שלכל אזרח במדינה תהיה השפעה על תהליכי קבלת החלטות בנושאים שעל סדר היום, החלה לאחרונה לפעול גם בעיר הדרומית בישראל ופתחה לראשונה תוכנית הכשרה בתחום היזמות החברתית לצעירים תושבי העיר, בהובלת הדס כריסי חוברה רכזת שטח של התנועה ותושבת העיר. צעירים בגילאי 25-35 שחיפשו דרך לממש את עצמם ולהשפיע על הקהילה הסובבת אותם באמצעות מיזם חברתי, נקראו להגיש מועמדות, עברו מיונים ולבסוף, התקבלו לתוכנית ההכשרה 12 צעירים תושבי העיר.

 

התוכנית כללה 6 מפגשים, במסגרתם פגשו המשתתפים בתוכנית מרצים בתחומי קידום מדיניות ויצירת קהילה, פיתוח עסקי, שיווק ומיתוג ועוד. המשתתפים קיבלו כלים לבניית מיזם עם אימפקט חברתי והוצאתו לפועל. בין המיזמים שהתגבשו במהלך התוכנית: "בית ידע" - הקמת מרכז לצעירים, מרחב וירטואלי ופיזי, שיאגד מרצים תושבי העיר שמעוניינים להרצות בתחומים שונים הן במסגרת מקוונת והן פרונטלית, ההרצאות והקורסים במרכז יהיו מסובסדים.


גיבוש פורום עסקים אילתי לטובת חיזוק הכלכלה המקומית, שימשוך את התיירים לצרוך מהעסקים המקומיים, הקמת ועדי שכונות לחיזוק השפעת התושבים על תהליכי קבלת החלטות בעיר.

 

כעת, בתום הקורס, הצוותים בליווי מנחים מטעם תנועה ישראלית החלו בעבודת בניית המיזמים.


הדס כריסי חוברה, רכזת שטח אילת בתנועה ישראלית ומנהלת תוכנית ההכשרה: "יש באילת צעירים רבים מוכשרים, שאוהבים את העיר ויש בהם רצון עז לקדם פרויקטים ומיזמים חברתיים משמעותיים, שיחזקו את הקהילתיות וימנעו את ההגירה השלילית של הצעירים מחוץ לעיר. כיום לצערנו לא קיים המענה הדרוש לאותם צעירים, ואנו בתנועה ישראלית, חשים מחויבות לסייע להם בהתפתחות האישית והמקצועית לטובת חיזוק הקהילות בעיר באופן כללי וכן לתת להם כלים להצליח להשפיע על תהליכי קבלת החלטות בנושאים שעל סדר היום שלהם".

 

 

bottom of page