top of page

בואו להכיר את תנועת האשדודים מקרוב

עודכן: 5 בפבר׳ 2023

תנועת אשדודים הוקמה על ידי פעילים חברתיים כדי לפתח את הקהילות בשכונות השונות ובעיר בכלל. קפצנו לאשדוד לסיור עם חברי תנועת האשדודים והתרגשנו ללמוד על ההצלחה שלהם לאגד את התושבים ולקיים מנגנון קבלת החלטות דמוקרטי המאפשר לחברים בתנועה להשפיע על מדיניות הסיעה במועצה.

בואו להכיר את תנועת האשדודים מקרוב

אנשי המטה שלנו חזרו בשמיים מסיור עם אנשי תנועת האשדודים, תנועה שהוקמה על ידי פעילים חברתיים כדי לפתח את הקהילות בשכונות השונות בעיר וכדי לאגד את התושבים כדי שיוכלו להשפיע ולשפר את חיי הקהילה בעיר. והם הצליחו! התנועה הכניסה לעירייה נציגים מטעמה, והם הובילו להקמת יחידה שמטפחת את הקהילות והקהילתיות בעיר, משתפת את התושבים בתהליכי החלטות ומסייעת להצמיח את הדור הבא של המנהיגות המקומית.


דוגמאות לפעילותה הענפה של תנועת האשדודים לא חסר - כדי לשתף את הציבור, מגיעים נציגי העירייה ממש לפתח הבית של אוכלוסיות בלי הבנה דיגיטלית, כדי שיוכלו לקחת חלק בדיונים ובקבלת ההחלטות שישפיעו עליהם. במערכת החינוך למשל, התחילו להעביר מערכי שיעור לנוער כדי לעודד אקטיביזם ופעילות מקומית. תשמעו מה יש לחן, אחד מהפעילים בתנועה להגיד ותבינו עד כמה רחוק הם כבר הגיעו: "אנחנו רואים איך העיירה לוקחת מודלים שאנחנו התחלנו ומשתמשת בהם, אפילו הילדים שותפים לדיונים ולשיח וזה מייצר להם תחושת שייכות ענקית - זו מתנה גדולה לאשדוד".


תנועת אשדודים היא השראה שאנחנו מקווים שתיושם בעוד מקומות בארץ, תודה רבה למאיר אברז'ל שלנו, חבר מועצה וממייסדי תנועת אשדודים על הביקור המלמד.


מי אלו תנועת אשדודים?

תנועת אשדודים הוקמה לפני כעשור, בשנת 2012, מתוך רצון של תושבי אשדוד להפוך את עירם למקום טוב יותר. מדובר על תנועה שהתגבשה מהשטח אשר כוללת בתוכה תושבים מקומיים שמגיעים מכלל קשת האוכלוסיות שמרכיבות את העיר ופועלים יחדיו, ללא תלות במפלגות מהפוליטיקה הישראלית ובכדי לקדם ולפתור בעיות שעולות מהשטח לרווחת כלל תושבי העיר.


חברי התנועה הקימו לבסוף רשימה שהתמודדה בבחירות למועצה וזכתה בשני מנדטים. מתוך המועצה הם ממשיכים לעובד ללא הפסקה על שינוי המציאות באשדוד מהשטח החוצה. אבל החידוש הגדול שתנועת אשדודים הביאו לפוליטיקה המקומית הוא המנגנונים הדמוקרטיים המשתפים של התנועה המאפשרים לכל חבריה להשפיע על המדיניות שהסיעה מקדמת במועצה. בעשר שנות פעילותה הצליחה התנועה לפעול במגוון תחומים: חינוך נוער וצעירים, דיור, תעסוקה ומסחר, צרכים מיוחדים, תרבות, בילוי ואמנות, גיל הזהב, נשים, עלייה, קהילה ושותפות ציבור, רווחה ושירותים חברתיים, סביבה, תחבורה וקיימות.

bottom of page