top of page

המדריך לעיצוב ב-CANVA

המדריך לעיצוב ב-CANVA

לא משנה כמה חשוב המסר שאתם רוצים להעביר. אם העיצוב לא יהיה ברור ומזמין, סביר להניח שידלגו מעליו. הטיפים שחשוב לדעת לפני עיצוב התכנים מטעם ועד השכונה.


מזל טוב, ועד חדש נולד בשכונה! הוועד מבצע פעילויות חשובות, וכדאי שהתושבות והתושבים יהיו מודעים להן. 

עיצוב ההזמנות לאירועים ופרסומי הצלחה (פלאיירים, פוסטים ותמונות בוואטסאפ) יתרום גם לתפיסה של תושבי ותושבות השכונה ביחס לוועד. עיצובים טובים ישדרו מקצועיות והצלחה וימתגו אותנו כוועד איכותי. לעומת זאת, עיצוב רע עלול להרחיק תושבים מהפעילות.

מהם שלושת עקרונות העיצוב הבסיסיים, איך ליצור קבוצת עבודה ב-CANVA שתאפשר לכל חברי וחברות הוועד לעצב באופן דומה, ואילו כלים מתקדמים מבוססי AI יקלו על העבודה?


אפיון

לפני שניגע בעיצוב עצמו, מומלץ לאפיין את הצורך העיצובי. האם מדובר בעיצוב יחיד או ביצירת מיתוג? במקרה של מיתוג קיים, האם אנחנו רוצים לייחד את האירוע הזה ביצירת סגנון אחר? 

כמו בכל דבר, מומלץ להתחיל מלשאול מה המטרה שלנו. האם גיוס משתתפים? הודעה על פעילות כלשהי? הנעה לפעולה? המטרה שלנו תשפיע על האופן שבו נבחר לעצב, וגם על הגודל.





שלושה דגשים לעיצוב מוצלח 

1 היררכיה חזותית

שם כולל להרבה חוקים שאפשר ללמוד. היררכיה חזותית מתייחסת לסידור ותעדוף אלמנטים בתוך העיצוב, מתוך מטרה למקד את תשומת הלב של הצופים. 

למה זה חשוב? באופן הזה המסר עובר ביעילות ומבטיח שהמידע החשוב יבלוט. 

צבע, ניגודיות, מיקום, גודל של חלק אחד ביחס לשני – כל אלה תורמים ליצירת היררכיה.

לאור זאת, המידע החשוב ביותר צריך להיות הכי בולט וגדול והכי מושך את העין, בזמן ששאר העיצוב מוביל אליו ולא מסיח ממנו את הדעת.


2 צבע וניגודיות

צבע וניגודיות ממלאים תפקיד משמעותי בעיצוב, שכן הם מעוררים רגשות ומחדדים את המשמעות. לכן נרצה לבחור צבעים בגוונים שתואמים את המסר. צבעים משלימים שנמצאים זה מול זה בגלגל הצבעים לרוב עובדים היטב יחד, אך שימו לב לקריאות ולנגישות שלהם. 

ניגודיות, הן בצבע והן בבהירות, יכולה לשפר את הקריאה ולמשוך תשומת לב לאלמנטים חשובים.


כאן תוכלו ללמוד עוד על תיאוריית הצבעים. 

על ההשפעה של צבעים על נגישות הקריאה תוכלו ללמוד במצגת של אוניברסיטת תל אביב,כאן.


3 טיפוגרפיה

טיפוגרפיה מתייחסת לסגנון, לסידור ולמראה הטקסט. בחירת גופנים מתאימים יכולה להשפיע רבות על המראה והתחושה הכלליים של העיצוב. לכן הגופנים שבהם ייכתב הטקסט צריכים להתאים למטרה שהוגדרה בראשית הדרך. 

כלל אצבע טוב הוא להשתמש בשתיים-שלוש משפחות גופנים. בנוסף, חשוב לשים לב לגודל הגופן, למרווח בין השורות וליישור – כדי לשפר את הקריאה.

ניתן לשנות את הגופן (למשל לבחור בגופן מודגש או נטוי) כדי להדגיש מסרים מסוימים לאורך הטקסט. 

גופנים לשימוש חופשי כאן.


קבוצת עבודה ב-CANVA

קבוצת עבודה מאפשרת לנו להוסיף משתמשים שיעבדו בשיתוף פעולה על העיצובים השונים, יקבלו גישה מהירה לפרויקטים וייצרו תיקיות משותפות, וגם לקבל גישה מהירה להגדרות עיצוב שנגדיר עבורם.


קבוצת עבודה יכולה להתאים לוועד שבו כל אחד או אחת מוציאים פרסומים באופן עצמאי, לפי תחום הפעילות.


באתר CANVA תוכלו למצוא הסברים מפורטים על יצירת קבוצה וההגדרות שלה. בנוסף, תוכלו ללמוד על הדרך שבה ניתן להגדיר גופנים, לוגו ואלמנטים עיצוביים נוספים שיהיו משותפים לכל קבוצת העבודה, כאן.


כלי AI בקנבה

לאחרונה קנבה הכניסה שלושה כלים מבוססי בינה מלאכותית (AI) שיכולים להקל על העבודה – במיוחד למי שמתקשים עם הטכניקה, או שאין להם עין עיצובית:

Magic Write

כל מה שצריך זה לכתוב משפט קצר. המערכת תרחיב את הטקסט לפי הדרישה.


Text to Image

כִֹתבו משפט קצר, בחרו סגנון עיצובי והמערכת תיצור תמונה.


Magic Design

כתבו משפט קצר. המערכת תיצור עיצוב שלם – כולל טקסט, תמונות, אלמנטים וגרפיקה.

bottom of page